Online marketingoplossingen voor het onderwijs

Met CMSFlow zet u al een flinke stap in de automatisering en het distribueren van uw content naar de beschikbare social media kanalen, maar ook tussen de website van de school en de stichting. Deze functionaliteit wordt standaard meegeleverd met iedere website. Daarnaast kunt u kiezen voor de onderstaande aanvullende diensten die door de reclamefabriek worden aangeboden:

  • SEO (zoekmachine optimalisatie)
  • Google Ads marketing
  • Google Display marketing
  • Microsoft Ads marketing
  • Social Media ondersteuning & Social Media Ads

Educatie & online marketing, dat hoeft toch niet?

Bij de reclamefabriek denken we daar anders over en daarom bieden wij binnen het Educatiefabriek platform de online marketing tools aan. 

Website en de doelgroep

Steeds meer scholen, opvanglocaties en kindcentra maken gebruik van een 'ouder app' om veilig te communiceren met bestaande ouders. Privacygevoelige informatie zoals foto’s en adresgegevens worden via de ouder app alleen nog maar naar gedeeld met de betreffende ouder en komen niet meer online op de website te staan.

De rol van de website en de doelgroep die de website bezoekt is hierdoor in de afgelopen jaren veranderd en richt zich vooral op nieuwe ouders en hun kinderen. Deze doelgroep is online moeilijker te bereiken en daarom bieden wij binnen het de Educatiefabriek een onderwijsplatform inclusief online marketing tools om deze doelgroepen te benaderen.

Primaire doelgroep website

  • Nieuwe ouders en hun kinderen
  • Potentiële werknemers
  • Potentiële Stagiaires

Secundaire doelgroep website

  • Bestaande ouders
  • Relaties & Leveranciers
  • Stakeholders & gemeenten
  • Aangesloten scholen & kinderdagverblijven
  • Leerkrachten

Een greep uit de doelstellingen van een goede educatieve website

Nu we weten dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden van doelgroep die we willen bedienen met de website, veranderen ook de doelstellingen van de website.

  • Website moet visitekaartje worden zodat de nieuwe ouders een goed beeld krijgen van wat ze kunnen verwachten
  • De (online) reputatie versterken, door de website usability (gebruiksvriendelijkheid) van de website optimaal in te richten, zodat van tevoren al sturing gegeven kan worden aan de ‘reis van de bezoeker’ over de website.
  • De website toont de school als professionele aanbieder van opvang en onderwijs. Door de juiste vormgeving, foto gebruik en informatieverstrekking, die eenvoudig toegevoegd kan worden aan de website via het gebruiksvriendelijke CMS, dragen bij aan de professionaliteit.
  • De website inspireert professionals en stagiaires om te solliciteren naar een uitdagende baan of stageplek.
Neem contact op
met het team van de reclamefabriek haal je jarenlange ervaring in huis

Al ruim 20 jaar expert in het maken van websites, marketing & video