Video

Vijf redenen waarom u niet voor een bedrijfsfilm moet kiezen

Datum:
2
-
12
-
2015

Een bedrijfsfilm kan uw bedrijf een positieve ‘boost’ geven. Maar... let op! Bedrijfsvideo´s kunnen ook langdradig of zelf saai zijn! Wij geven u een paar tips hoe u dat kunt voorkomen!

Dus hier vijf redenen waarom u niet voor een bedrijfsvideo moet kiezen, maar voor iets anders!

1. Een bedrijfsvideo is vaak te lang!

Natuurlijk zien we hele mooie bedrijfspresentaties op internet staan die niet lang genoeg kunnen duren in de ogen van een videoliefhebber. Maar uit de statistieken blijkt dat er niet veel geklikt wordt op bedrijfsvideo's langer dan 2 a 3 minuten.

De oplossing: Durf, in plaats van die lange bedrijfsvideo, vier korte video’s te laten maken. Video’s die allemaal een apart onderdeel van uw bedrijfsactiviteiten belichten. Plaats de filmpjes vervolgens op de daarvoor bestemde pagina’s van uw website en u zult zien hoe u gaat scoren!

2. Er wordt niet naar uw bedrijf gezocht, maar naar uw product!

Veel ondernemers denken dat internetgebruiker op zoek is naar zijn of haar bedrijf. Dat is een illusie. Er wordt niet naar uw bedrijf gezocht, maar naar uw producten!

Voorbeeld: Stel, u verkoopt vogelzaad en uw bedrijf heet Dierenwinkel "Rene". Uw klant (de consument) kent u niet maar is op zoek naar u naar het beste  vogelzaad. Waar denkt u dat de klant naar zoekt? Naar "dieren speciaalzaak Rene" of naar “allerbeste vogelzaad”?

Ziet u: mensen zoeken naar producten, niet naar uw bedrijf! Dus maak een video over uw producten!

3. Alleen een video zet geen zoden aan de dijk!

Met het enkel laten maken van een video komt u er vaak niet. Zorg er eerst voor dat uw producten overzichtelijk op uw website staan. Zodat mensen die u  bijvoorbeeld via Youtube vinden, gerustgesteld worden als ze doorklikken naar uw website!

4. Voor sommige bedrijven is een bedrijfsfilm niet altijd de beste zet!

Denk bijvoorbeeld aan uw accountant! We volgens mij niet te wachten op een digitale rondleiding van mijnheer de directeur zelf).

Oplossing: Maar voor dienstverlening geld vaak dat je beter waardevolle tips kunt geven via een video! Nog beter, durf te laten zien dat u een groot netwerk heeft, en interview een expert – een notariskantoor bijvoorbeeld – en vraag om wat nuttige tips! Zo’n ‘clip’ straalt betrouwbaarheid én vakkennis uit!

5.  Zet uw bedrijfsvideoplannen aan de kant! Maak een video van uw klanten!

Als keukenleverancier verkoopt u natuurlijk de allermooiste keukens! Dt spreekt voor zich! Maar hoe leuk zou het zijn als u uw klanten aan het woord laat? Klanten die na een jaar nog steeds superblij zijn met hun prachtige keuken met inbouw-koffiezet-apparaat en Cooker 2.0!

Gerelateerde projecten in onze portfolio

Vijf redenen waarom u niet voor een bedrijfsfilm moet kiezen