Privacy

Klaar voor AVG met PageMyDay

Datum:
22
-
5
-
2018

Er gaat iets veranderen. Dus…

 

En daar wil PageMyDay je graag op de hoogte brengen. Je bent vast al op de hoogte van de aanstaande wetsverandering omtrent privacy. Nog even en er gaat een hoop veranderen. Het heeft behoorlijk wat gevolgen voor de manier waarop je als bedrijf gegevens van klanten verzamelt en opslaat. En het heeft behoorlijk wat gevolgen voor je website.

PageMyDay is hierop uiteraard voorbereid. We zijn goed op de hoogte en kunnen jou helpen als je wilt. We beginnen met de achtergrond :

 

Wat is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)?

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van kracht. Ook bekend onder de Engelse naam General Data Protection Regulation (GDPR). Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de gehele Europese Unie (EU). De oude Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt vanaf dat moment niet meer.

 

Wat betekent dit voor een (bedrijfs)website?

De Algemene verordening gegevensbescherming heeft betrekking op de gegevensverwerking binnen het hele bedrijf, zo ook die van de website:

1. Privacyverklaring

 Het is belangrijk om een heldere en goed vindbare privacyverklaring op de website te hebben. Dit kan door een link toe te voegen in de footer van je website, welke verwijst naar de pagina /privacyverklaring. In deze privacyverklaring moet worden opgenomen welke gegevens via de website worden opgeslagen en / of verwerkt.

 2. Google Analytics

Om gebruik te maken van Google Analytics ben je als bedrijf verplicht een overeenkomst te sluiten met Google. Dit kan eenvoudig gedaan worden via de instellingen in Analytics. Daarnaast moet het IP adres van website bezoekers geanonimiseerd worden. Omdat dit een persoonsgegeven is.

3. Contactformulieren

Vraag via de contactformulieren op je website alleen om de informatie die je écht nodig hebt en die betrekking heeft op de specifieke offerte- / contactaanvraag. Vraagt je om (bijvoorbeeld) een geboortedatum, dan moet u expliciet vermelden waarvoor u dit nodig heeft. Daarnaast is het verplicht om een selectievakje te plaatsen waarin je toestemming vraagt voor het verwerken (en eventueel opslaan) van de ingevulde gegevens.

 4. Gebruikers binnen je CMS

 Als je iemand toegang geeft tot het CMS (Content Management Systeem) van de website, dan moet die persoon daar een geldige reden voor hebben. Dit moet je specifiek gaan vastleggen, zodat duidelijk is wie waarom toegang heeft tot persoonsgegevens. Onnodige accounts moet je verwijderen.

5. Verwerkersovereenkomst

De AVG stelt verplicht dat de verwerkingsverantwoordelijke (dat bent u) en de verwerker (De Reklamefabriek) een zogenoemde ‘verwerkersovereenkomst’ sluiten. Hierin leggen zij de tussen hen geldende afspraken over de wijze waarop de persoonsgegevens worden verwerkt schriftelijk vast. Wij kunnen deze overeenkomst voor u opstellen. Deze dient door beide partijen ondertekent te worden.

Het AVGproof pakket van PageMyday

Het is dus een behoorlijk klusje. En je hebt nog maar een paar dagen…

Zullen wij jouw website gereed maken voor de nieuwe AVG wet?

 

Voor € 275,- (excl BTW) maken wij jouw website AVG proof :

 ●        Op maat gemaakte privacyverklaring en implementatie van privacyverklaring op de website.

●        Google analytics: Overeenkomst afsluiten en IP adres anonimiseren middels script in de tag manager.

●        Contact / Offerte formulieren updaten: Toevoegen selectievakje. Nalopen of alle velden nog relevant zijn.

●        Verwerkersovereenkomst afsluiten.

DIRECT AANVRAGEN

Gerelateerde projecten in onze portfolio

Klaar voor AVG met PageMyDay

Geen gerelateerde blog posts gevonden.